Skrajutės

Skrajutės – tai vienas iš senesnių reklamos būdų, skirtas pasiekti didelei auditorijai, dažniausiai skrajutės platinamos viešose vietose, kur yra didelė žmonių cirkuliacija. Šis reklamos būdas dažniausiai spausdinamas ant popieriaus, tačiau šiais laikais vis dar populiaru naudoti vadinamąjį direct mailing`ą, (komercinių pasiūlymų siuntinėjimas elektroniniu paštu potencialiems klientams) todėl kartais skrajutės tiesiog sumaketuojamos ir siunčiamos elektroniniu būdu. Kokias funkcijas atlieka skrajutės?

·        Informuoja apie naujas (arba primena apie senas) paslaugas, prekes, pramogas

·        Siunčia žinutę žmonėms, kuria siekia juos paveikti įvairiais religiniais, politiniais tikslais, pavyzdžiui, šis reklamos būdas dažnai buvo naudojamas propagandos tikslais

·        Siekia pritraukti į tam tikrą sferą naujokus, savanorius, dalyvius

·        Reklamuoja renginius, koncertus, festivalius ir panašiai

Skrajutės panašiai kaip ir atvirukai, plakatai, brošiūros yra pakankamai pigi masinio marketingo ir komunikacijos priemonė, kurią nėra sunku pagaminti. Skrajutės gali būti labai įvairaus formato – A4, A5, A6, DL, jis pasirenkamas atsižvelgiant į tai, kokia reklaminė žinutė yra siunčiama (derinamas tekstas, vaizdinė informacija ir t.t.). Vienas iš svarbesnių dalykų šiame reklamos būde yra skrajučių platinimas. Dažniausiai platinimas vyksta gatvėse, kaip ir minėta, viešose vietose. Šie reklaminiai skelbimai klijuojami ant įvairių skelbimo lentų, paliekami viešajame transporte, dalinami prekybos centruose, įvairiuose renginiuose, koncertuose, festivaliuose.

Skrajučių gamyba ir platinimas priklauso gatvės marketingo sričiai.

Šiais laikais skrajutėms vis labiau konkurencingas tampa internetas. Pagrindinė problema, kodėl vis mažiau tikima skrajučių efektyvumu yra tai, kad masiškai dalinamos jos ne visada patenka pas tikslinį klientą, taip pat dažniausiai būna išmetamos. Interneto galimybės šiuo atveju efektyvesnės – ta pati reklaminė žinutė gali būti siunčiama banerine pozicija, užprogramuojant, kad ją matytų tik tikslinis potencialus klientas, pagal tokius kriterijus kaip amžius, lytis, gyvenamoji vieta ir t.t. Kita vertus, skrajutės yra labai tinkamas būdas prisivilioti žmones ateiti „čia ir dabar“, pavyzdžiui, vaikščiodami mieste, gauname skrajutę, kuri kviečia apsilankyti naujame, šalia esančiame restorane.

Taigi, skrajutės yra senas, bet vis dar veiksmingas reklamos būdas, tačiau reikia atsakingai ir tikslingai apgalvoti, kokią reklaminę žinutę norite siųsti ir kokie bus platinamo kanalai, kad kuo tikslingiau pasiekti savo potencialius klientus.