DPF ir FAP filtrų programinis išjungimas

Didėjant automobilių skaičiui pasaulyje, nenumaldomai didėja kietųjų dalelių kiekis ore. Sumažinti dalelių kiekį galima naudojant katalizatorius, dar efektyvesnis būdas – DPF (Diesel Particulater Filter) sistema. Gamintojai šią sistemą pradėjo montuotimaždaug nuo 2004 m., o Prancūzijos gamintojai FAP sistemą pradėjo montuoti jau nuo 2000 m.

Natūralu, kad filtrai nėra amžinas daiktas. Apytikriai jie funkcionuoja apie 120 tks. km. DPF užsikimšimo lygį nuolat stebi temperatūriniai ir slėguminiai davikliai. Esant blogoms eksploatavimo sąlygoms, blogam kurui ar kitam nesusijusiam gedimui su DPF sistema, ši sistema su laiku užsikemša ir pradeda nebefunkcionuoti. Tuomet pradeda vykti regeneracijos – priverstinis filtrovalymas. DPF suodžių filtrai įvykdo tik kelias sėkmingas regeneracijas, vėliau jos tiesiog nebeįvyksta sėkmingai, nes praranda turimas savybes dėl didelių temperatūrinių perkaitimų, atsirandančių regeneracijos metu.

DPF suodžių filtrai yra pakankamai brangūs, tad ne kiekvienas ryžtasi investuoti į šią sistemą. DPF/FAP suodžių filtrų kainos svyruoja nuo 2000-5000 Lt. Jeigu turite problemų su DPF/FAP suodžių filtrų sistemomis, kreipkitės, ir mes Jums padėsim.

Esant neteisingam DPF/FAP suodžių filtro išjungimui, panaikinamos klaidų lentelės (nebegalima matyti kitų su DPF/FAP nesusijusių klaidų), dėl to nebeįmanoma toliau diagnozuoti automobilio dėl kitų su laiku atsirandančių gedimų. Taip patneteisingai išjungus DPF/FAP sistemą, regeneracijos toliau tebevyksta, tad jei pastebite keistus, neaiškius dūmus, kreipkitės – mes Jums padėsime. Tai yra pirmi požymiai esant neteisingai išjungtam DPF/FAP suodžių filtrui, tai yra pavojinga Jūsų varikliui. Rregeneracijų metu yra vėlinamas degimas ir didinimas kuro kiekis, taip yra įkaitinama visa sistema iki itin aukštos temperatūros. Todėl būtina gerai apgalvoti, ar reikia rinktis patį pigiausią suodžių filtro išjungimą, rizikuojant savo automobilio ilgaamžiškumu.

DPF suodžių filtras nėra tik naudą nešantis dalykas. Kaip filtras jis yra išmetimo dujas stabdantis elementas. Turbinos išmetamos dujos negali laisvai išeiti per išmetimą. Turbina patiria išilginę apkrovą, dėl to ji ima dilti, turbinos ašelės išilginis judėjimas su laiku vis didėja. Pamažu pro turbinos ašies žiedus ima skverbtis ją tepantis tepalas.

Taip suodžių filtras ima kimštis dar greičiau, o apkrova turbinos ašelėj dar didėja. Tai vyksta ir Jūs apie tai net neįtariate, kol ima dinginėti trauka, atsiranda dūmai, ar užsidega variklio lemputė. Bėda didžiausia yra tame, kad išjungus DPF/FAP sistemą ir mechaniškai pašalinus suodžių filtrą, tam tikrais atvejais lieka ir turbinos gedimas. Vairuotojai dažnai pasiekia kritinius momentus, kuomet reikia ir remontuoti turbiną, ir pašalinti DPF/FAP. Didesnių išlaidų galima išvengti atlikus suodžių filtro šalinimą anksčiau, nedelsiant iki paskutinės dienos.

 

Šiai dienai DPF/FAP suodžių filtrus galime programiškai išjungti šioms automobilių markėms: (Pilnas programuojamų automobilių sąrašas)

Audi – 1,4 TDI, 1.9 TDI, 2.0 TDI, 2.5 TDI, 2.7 TDI, 3.0 TDI, 4.2 TDI, 5.0 TDI ir tt dalelių filtro (DPF);

Alfa Romeo dalelių filtro (DPF), BMW ir Mini dalelių filtro (DPF), Citroen dalelių filtro (DPF), Chevrolet dalelių filtrų (DPF), Fiat dalelių filtro (DPF), Ford dalelių filtro (DPF), Honda dalelių filtro (DPF), Hyundai dalelių filtro (DPF), Jaguar dalelių filtro (DPF), Kia dalelių filtro (DPF), Lancia dalelių filtro (DPF), Mercedes dalelių filtro (DPF), Mazda dalelių filtro (DPF), Nissan dalelių filtro (DPF), Opel dalelių filtro (DPF), Peugeot dalelių filtro (FAP/DPF), Renault dalelių filtro (DPF), Rover dalelių filtro (DPF), Saab dalelių filtro (DPF), Subaru dalelių filtro (DPF), Opel dyzelino dalelių filtro (DPF), Volkswagen dalelių filtro (DPF), Volvo dalelių filtro (DPF).

Po 1nsane.lt programavimo darbų nepraradama autopiloto funkcija – išjungiama DPF/FAP suodžių filtro sistema būtent tais bitukais, kurie atsakingi būtent tiktai už DPF/FAP suodžių filtro sistemą.

Prieš, ir po DPF filtro pašalinimo, atjungimo ar valymo, rekomenduojame išsimatuoti automobilio galią, galingumo matavimo stendu DYNO.